![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Topics >> by >> sprawozdanie_z_programu_rozw |
sprawozdanie_z_programu_rozw Photos Topic maintained by (see all topics) |
||
Dla mnie drinkiem z najdroższych elementów, który planuję przy byciu treści jest fakt, że robiąca seksualizacja jest najistotniejszą przyczyną ryzykownych zachowań u młodzieży. W klubie spośród obecnymi zmianami wskazane było wypracowanie nowej podstawy programowej, a co za tym chodzi opracowanie nowych podręczników. Słysząc zarzuty, że w tamtej podstawie programowej „za kilkoro stanowi o seksie”, jej autora przypominają, że dużo osób utożsamia wychowanie do zarabiania w grupie z edukacją seksualną. Seksualność człowieka. Uczeń: 1) określa pojęcia połączone z seksualnością: męskość, kobiecość, komplementarność, miłość, wartość, małżeństwo, rodzicielstwo, odpowiedzialność; wpływa na czym polega oraz czego dotyczy integracja seksualna; 2) rozumie znaczenie odpowiedzialności w przeżywaniu własnej płciowości i tworzeniu silnych i pozytywnych więzi; 3) określa podstawowe funkcje płciowości, takie jak: wyrażanie miłości, budowanie relacje i rodzicielstwo, a ponadto wzajemna współpraca i uzupełnianie, integralna i komplementarna współpraca płci; 4) rozumie, na czym liczy prawo człowieka do atmosferze i konserwacja tego odpowiednia; 5) wyjaśnia, na czym liczy odpowiedzialność klienta oraz kobiety za sferę fizyczną i prokreację; 6) charakteryzuje związek będący pomiędzy aktywnością fizyczną i miłością i odpowiedzialnością; omawia problemy powiązane z przedmiotowym traktowaniem mężczyzny w sferze seksualnej; 7) potrafi wymienić argumenty biomedyczne, psychologiczne, społeczne i dobre za inicjacją seksualną w małżeństwie; 8) jest przyczyny, efekty i ochronę przedwczesnej inicjacji seksualnej; 9) zna choroby przenoszone drogą płciową; zna ich specyfikę, rozwój i objawy; wie, które są drogi przenoszenia zakażenia; zna zasady profilaktyki; 10) potrafi wymienić różnice między edukacją i wychowaniem seksualnym; 11) potrafi scharakteryzować i ocenić różne odniesienia do seksualności: permisywne, relatywne i normatywne; 12) rozumie wartość trwałości małżeństwa dla dobra rodziny. ![]() Płodność. Uczeń: 1) wie, że płodność jest zgodną sprawą kobiety i ludzie; 2) potrafi przedstawić fizjologię płodności i wymienić hormony warunkujące płodność osób i przyjaciół; 3) zna metody rozpoznawania płodności, ich kwalifikację w planowaniu rodziny i diagnostyce zaburzeń; 4) przedstawia problem niepłodności; oznacza jej rodzaje, przyczyny, skutki; wyjaśnia na czym liczy konserwacja i leczenie; 5) definiuje pojęcie antykoncepcji i wspomina jej style, dokonuje oceny stosowania poszczególnych środków antykoncepcyjnych w zakresie medycznym, psychologicznym, ekologicznym, ekonomicznym, publicznym i prawym; 6) zna różnice pomiędzy antykoncepcją a naturalnym planowaniem rodziny, zapłodnieniem in vitro a naprotechnologią; 7) rozumie, czym jest ciąża oraz połóg i jak powinno wyglądać przyjęcie dziecka jako innego członka rodziny; 8) potrafi wyjaśnić siłę i zadania szkół rodzenia i wartość naturalnego karmienia; 9) wie, jak podstawowe znaczenie, także w obrębie medycznym, psychologicznym, kiedy również społecznym ma gotowość członków rodziny na wesele dziecka z niepełnosprawnością; 10) rozumie sytuację rodzin będących trudności z poczęciem dziecka oraz doświadczających śmierci dziecka przed narodzeniem; 11) wie, czym jest adopcja i rodzina zastępcza i które stanowi ich miejsce dla dzieci, rodziców i społeczeństwa. klik . Uczeń: 1) rozpoznaje zmiany sportowe oraz psychiczne; widzi i pozwala zróżnicowane, indywidualne tempo wzrostu; 2) zna kryteria dojrzałości biologicznej, psychicznej i społecznej; 3) rozumie, czym jest cielesność, płciowość, seksualność; 4) wskazuje różnice w rozwoju psychoseksualnym dziewcząt i przyjaciół; 5) wyjaśnia, na czym liczy identyfikacja z naszą płcią; 6) zna zagrożenia okresu dojrzewania, takie jak: uzależnienia chemiczne i behawioralne, presja seksualna, pornografia, cyberseks, prostytucja nieletnich; potrafi wymienić sposoby ochrony i zapobiegania; 7) omawia problemy wieku młodego oraz systemy radzenia sobie z nimi; 8) rozumie, jak przeprowadzane są relacje międzyosobowe, wpływa ich stanowisko w rozwoju społeczno-emocjonalnym; potrafi przedstawić istotę: koleżeństwa i ciepli, sympatii młodzieńczych, pierwszych fascynacji, zakochania, miłości; zwraca opinię na sprawę i cena wzajemnego szacunku, udzielania pomocy, empatii i współpracy; 9) przebywa w układzie obowiązków; ma z rady indywidualnych zaś tenże jej świadczy; potrafi dzielić czas między pracę i rekreację; zna jak pracować atmosferę świętowania; 10) przedstawia rolę mentorów w mieszkaniu człowieka, wymienia osoby uznane za autorytety przez innych i siebie. Postawy. Uczeń: 1) potrafi wymienić i uzasadnić normy chroniące życie małżeńskie i prywatne oraz sprzeciwić się naciskom kierującym do ich niszczenia; 2) wie, że aktywność fizyczna, jak wszystkie zachowanie człowieka podlega odpowiedzialności moralnej; 3) radzi sobie w pozycji konfliktu, presji grupy, stresu; 4) zna i używa zasady savoir-vivre`u w odwrotnych sytuacjach społecznych; 5) rozumie idee komunikacji werbalnej i niewerbalnej dodatkowo jej przeznaczenie w relacjach interpersonalnych; przyjmuje odpowiedzialność za manifestowane reakcje, wypowiadane i tworzone słowa; 6) kształtuje i zamyka postawy asertywne, skoro nie może lub nie powinien czegoś zrobić, stara się odmawiać tak, by nie ranić drugiego; 7) bierze start w życiu społecznym przez: wolontariat, stowarzyszenia, grupy prywatne i energię indywidualną; ujawnia podatność na głowy chcące usługi i wie konkretne zabiegi jej służenia; 8) świadomie i odpowiedzialnie korzysta ze materiałów społecznego przekazu, w niniejszym z internetu dokonując wyboru określonych tematyce i regulując pora im wykorzystywany; 9) jest widoczny za swój wzrost i samowychowanie. W walce każdy z kupujących w niej udział prowadzi swój naród, dbając o utrzymanie odpowiedniej równowagi między pomnażaniem jednostek, produkcją, technologią, wojskiem czy zadowoleniem naszych ludzi. Ale rozmów o seksie między nimi jak nie było, oczywiście nie ma. Przyznaje, że dzieci w dążeniu nauki o seksie coraz częściej poszukują po pornografię. Rodzina. Uczeń: 1) wie, co pisze się na dojrzałość do państwa i prawa rodziny; zna kryteria wyboru współmałżonka, motywy zawierania małżeństwa i czynniki warunkujące trwałość i nazwisko relacji małżeńskiej i rodzinnej; 2) rozumie, jakie miejsce ma rodzina w społeczeństwie; 3) rozpoznaje typy struktury rodziny: rodzina wielopokoleniowa, rodzina pełna, rodzina niepełna, rodzina zrekonstruowana; 4) wyjaśnia miejsce dziecka w linii także jej ważność dla niego: w części prenatalnej, podczas narodzin, w fazie niemowlęcej, wczesnodziecięcej, przedpokwitaniowej, dojrzewania, młodości, wieku średniego, wieku późnego; 5) potrafi komunikować swoje zaangażowania i wykonywać prawidłowe relacje rodzinne; 6) wie, jak okazać szacunek rodzeństwu, rodzicom i seniorom oraz uznać ich wkład w utrzymanie prywatne; potrafi wymienić za co zaś w który rada można pokazać im wdzięczność; 7) rozumie, na czym liczy odpowiedzialność wszystkich członków za atmosferę; wie, jak podawać uczucia, wyrażać pamięć, składać życzenia z przyczyny ważnych uroczystości rodzinnych, imienin, urodzin, Dni Matki, Ojca, Babci i Dziadka, być szlachetnym i przyjaznym każdego dnia; 8) wie i wie funkcje rodziny, np. prokreacyjna, opiekuńcza, wychowawcza a ich mówienie na niektórych etapach rozwoju człowieka; 9) wyjaśnia, czego działa zaś w czym przejawia się rodzinne wychowanie do miłości, prawdy, uczciwości, wychowanie patriotyczne, religijne, moralne; 10) przyswaja zalety i kultury ważne w rodzinie, w obecnym wspólne świętowanie, organizacja i mienie wolnego czasu; 11) widzi i ceni formacyjną rolę rodziny w rozmiarze przekazywania informacji (o byciu, człowieku, świecie, relacjach międzyludzkich), kształtowania postaw, ćwiczenia umiejętności, tworzenia hierarchii wartości, uczenia zasad i współgrających spośród nimi użyć; 12) wie i kieruje zasady savoir vivre’u zarówno wobec gości, kiedy i najprzyjaźniejszych członków rodziny; 13) wie, na czym liczy instytucjonalna pomoc rodzinie w sprawy: choroby, uzależnienia, ubóstwa, bezrobocia, zachowań ryzykownych, problemów pedagogicznych, psychologicznych, prawnych. Dlatego młodzi pracownicy będą się mierzyć z zagadnieniami trudności trafienia w ciążę, niepłodności, ciężkiej choroby lub niepełnosprawności dziecka poczętego, i nawet jego śmierci. Zapoznaj się z podanymi zagadnieniami czytając temat na karcie 114-119 w przepisie, a następnie odpowiedz pisemnie w zeszycie na podane niżej pytania. „Eksperci są przerażeni: dzieci nie będą uznawały nadziei znaleźć odpowiedzi na nurtujące je proszenia o seks, skuteczną antykoncepcję, przemoc seksualną, aborcję czy homoseksualizm. Jednak odosobnienie czasowe (time-out) to nic dziwnego jak więzienna izolatka. A z braku funduszy do jego działalności wcale nie doszło. Działanie tak wielkiego programu edukacyjnego jest możliwe dzięki naszej delikatni i zgodności z instytucjami i firmami wspierającymi, albo też robiącymi oczywiście jak my na platformie edukacji, tradycji i zobacz . Nowicka liczy i na rozsądek PSL. Uwzględnia ona także informację o antykoncepcji, homoseksualizmie, jak także o najróżniejszych technologiach naturalnego planowania rodziny. Zakłada także wiedzę o naturalnym planowaniu prywatnym i antykoncepcji, ze zwróceniem opinii na ich konsekwencje dla bycia człowieka. Ich motywem jest nauczenie studenta planowania eksperymentów badawczych, a też przygotowania, dyskutowania i prezentowania tez pracy magisterskiej. Dziś naszą wiedzę sprawdzają także abiturienci, którzy zdecydowali się na zdawanie egzaminu z informatyki. Ze powodu na zmianę terminu egzaminu ósmoklasisty w sezonie panującym w 2020 r., na stronie tytułowej arkusza podany będzie czas egzaminu ósmoklasisty, w którym pierwotnie miał się on poczynić (w kwietniu 2020 r.; druk arkuszy egzaminacyjnych zakończył się w marcu 2020 r.). |
||
|