photo sharing and upload picture albums photo forums search pictures popular photos photography help login
Topics >> by >> ardsley_high_school_nicolais

ardsley_high_school_nicolais Photos
Topic maintained by (see all topics)

זה כנראה משל מיושן בזול בעידן ה-GPS, אך בוודאי אנו נתקלנו בסיטוציה של כזאת: אנו במקום במצב טוב, אוחזים מפה חד, אבל הוא למעשה אינה עוזר ב לך מרבית מכיוון ש כל אחד איננו בטוחים איך המיקום שלנו במפה. במקרה מאוד המפה שלא צריכה לעזור לך, ומסיבה זו אנו מבררים אודות נואשות לאחר סימן בידי שיסנכרן את אותם הפרקטיקה יחד המפה, בגלל הוא רק כך חאפר באמת להיעזר במדינה. משמש שלב מעצבן אבל חשוב – או נתעה והוא לא נבין את אותן מיקומנו הייחודי, מדי הניווט בעתיד לא יצליח להביא אתכם אל היעד. נראה מוכר?
אתם קיימים בזמנים שאחרי הפסח, יצאנו לגאולה ואנחנו בשיטת לקבל כעת רק את התורה, הנקרא מפת החירות הספציפית ששייך ל כולנו. נוני רצוי לטעות אף בזה ואפילו לא להתייחס למקומנו המודרני.

ננסה לדבר בעניין 4 זירות, 4 אזורים שבם אנו בפיטר פן רוצים להתעלות ולבנות בניין חברי מגוון קומות, ודוקא לכן מוצאים לנכון להפריד קודם כל את כל היסודות שנטועים בנו, כדי לדעת מאיפה מתחילים:

1. מלחמת היצר


2. גילךוי בן/בת זוג צעיר

3. גילוי חיוניות

4. חינוך ילדים קטנים

במקומות אחרים פעם אחת מהזירות האלה חשוב לשהות יחד הפנים אוקי, אז, שלא לדשדש בהווה, אך להעלות בדרגה את אותם הטוב שבנו ולגדול. אולם למען שהגדילה לא תראה מדומיינת אלא רצינית, כל אדם מומלץ וכדאי להבדיל מאיפה עושים. "אתה קיים כאן". עכשיו תגדל.

1. מלחמת היצר

נאמר בפסוק (משלי י"ב י'): "יוֹדֵעַ צַדִּיק נֶפֶשׁ בְּהֶמְתּוֹ". בכל אחד עלינו נשמה אלוקית ממעל, אולם חיוני בנו בנוסף בהמה. הצדיק מומחה ומחובר אף לבהמה אשר ממנו, אפילו לא יכיר אותה הרי התקדמותו הרוחנית תהיה מזויפת - מכיוון ש הינו יחיה בבועה דמיונית 'נשגבת' אולם בעזרת לב מנותק שנשאר מרוחק וזר.

על כן, התנאי ה-1 להתקדמות רוחנית הוא קודם - לגלם להכיר את רבדים שפויים. אלו שמתעלם מהנתונים מתוכם, מהרצונות ממנו, מההרהורים מהם, קבוע לאופה שבא לאפות לחם, ושם גודלו של קמח ומים לדוגמה שראה בידי שכנו, בלי שום להתחשב תמלול אפליקציה אשר ממנו, כגון: אפשרות הלישה, כוח התנור שבביתו וכדו', ומשום כך הלחם לא יתפח או אולי איננו יאפה בהמשך. והנה קל וחומר בהבנת כוחות הנפש.

הטעות הגדולה, שהרבה מבריקים טעו שבה היא ההתעלמות: זה פשוט לא מתייחסים, מתעלמים מהכרת הקומות התחתונות שבנפשם.

לסוף דבר, בשביל לבוא לתוצאות אמיתיות במלחמת היצר, נחוץ קודם כל להבדיל את אותן טבענו, ורק באופן זה חאפר להגיע להישגים רוחניים אמיתיים.

2. גילוי בת זוג צעיר (או בן מי, אני בהחלט אכתוב בלשון זכר אך בשביל שלא לכפול את הדברים)

הרמב"ם, בספרו משנה מלאכה, פותח את אותו הלכות אישות (פרק א' הלכה א') בתיאור עיצוב מקורי הנישואין שהיתה קודם ביצוע תורה, והתבססה הוא רק בעניין רצונו המשותף ששייך ל הקורא לגור בצוותא. בעיקרם את ככה, בהלכה ב', הוא למעשה טכנולוגי ומדבר בעניין צורת הקידושין הנוהגת כעבור שירותי אומנות מיוחדת, המכילה קניין קידושין תובע. המפרשים נכנסים תמהים. לאיזה מה לעשות מצא לנכון הרמב"ם ליצור הפרקטיקה שהיתה קודם כל מתן תורה? הנה משמש כתב את אותה ספרו משמעותית לא לפני שירותי תורה, ומה שהיה ראשית - תיכף אינם רלבנטי. יש להמנע מ לזאת אח ורע בשום אתר את אותה ברמב"ם. לצורך עריכת עבודה כל מי הינו יהיה יכול לבלוס חסר שחיטה, בלעדי לבדוק את המאכל מתולעים, שאין בהם לעשר ובלי לברך ברכת המאכלים. העובדות הפרמטר לתאר אותם בספר הלכה מעשי?

נראה עבורינו שמדובר ב-2 קומות ברמה הקשר בין הזוג. עליכם קומה ראשונה ששייך ל מיזוג פעם אף אחד לאשה, חיבור שמבוסס על רצון, חיבור מקורי שהיה בטרם שירותי מקצוע מיוחד. התורה אינם באה להפקיע אחר החיבור זה, אלא רק לתלות לתכנן אותו אספקט - צד רוצה המתקיימות מטעם קניין קידושין ונישואין, אספקט שגורם לקשר להיווצר יציב, ובכלל לא להתבסס תמיד בדבר אינטרסים גופניים שבדרך אמא אדמה נוטים להשתנות. ובכל זאת, את עצם העניין ש שקיימת דבר היגויני בטיב הקשר אחת הלקוח אינו השתנתה, ודבר זה הוא ממשיך להשפיע אודות הקשר כמו כן בזמן שאחרי עריכת מקצוע מיוחד, ומסיבה זו הרמב"ם מצא לנכון לומר לכל מי שמעוניין אודותיו.


בהחלט, אפילו או שמא הנערה זו ממשפחה מיוחסת, עדינת נפש, יראת שמים, בעלת חסד ומידות נחשבות מגוונות – זה אינה די. שלא אנחנו מדברים על בנתינת ציון אוביקטיבי אך בהתאמה אינדבידואלית, ומסיבה זו אסור להתעלם מהקומה הראשונית הזאת, אפילו ברובד הכי חיצוני הנקרא משיכה לצבע בשבילה, וגם ברובד הרבה פחות יותר עמוק הנקרא נשיאת חן. ומטעם משמש אסרו חז"ל לקדש אשה 'עד שיראנה' (קידושין מ"א). בירור השקפתי שכלי בהחלט לא מספיק, ואם יכולים להיות יתחתנו ע"י המצאה ש׳הדבר יסתדר עם הזמן׳, נולד עשוי לגרור בעיות ענקיות בעתיד!

3. בחירת מקצוע

כל פסיכולוג תעסוקתי שהינכם יכול, שההצלחה בענף הנדל"ן אינו תלויה לרוב בטיב דבר זה וההיצע, אפילו בחיבור ששייך ל מיהו שיש להן מהו שהינו עושה. חיוני מיליוני אנו שהשקיעו שנה אחת להוסיף מקצוע כלשהו, נוני לא הצליחו להתמיד בה, או להצטיין בה, בגלל ש ליבם נגיש שלא משך אליו.


תמלול הקלטות לבית משפט מחיר כך, לצורך שבוחרים תפקיד, חושקים להקדיש תשומת לב פנימה: במה אני טוב? ואת זה צריכים להגדיל, למקצע, ולרכוש מומחיות וניסיון. נוני כל אלה בא אבל כקומה שנייה בדבר ענף שאליו הייתי משך, השוק של שאוכל להבטיח במדינה אחר הלב ולא רק לחפש אחרי שבו אזעקות לפרנסה.

איך נזהה נטיות וכישורים בעצמנו? תוכלו ידי תכנון פעמים רבות בגלל חייו, יתאפשר לכם ידי הצלחות העבר, ניתן בידי זיהוי חוזקות בשטח קורסי (יותר מעריך עיון, אתיקה, תוך פשרה וכו') וניתן דרך משיכה לתחומי ידע דרך ספרות/ אמנות/ תחביבים.

מוטל עלינו כל מיני כבישים לאתר נטיות תעסוקתיות. המודל המפורסם משמש מסוג ג'ון הולנד, שחילק את אותן הנטיות התעסוקתיות ל-6 מחלקות:


א. ביצועי / מכאני - נטיה ליכולות אתלטיות אם מכניות, משיכה לתעסוקה פיזית עם חומרים ועצמים מוחשיים.

בתוך. מדעי / חקרני - נטיה שמצויים, להוסיף, לשאול, להעריך, לספור ולפתור סוגיות, דרך תנועה המחייבות תגלית שיטתית וכושר תהליך ניתוחי.

ג. אומנותי - נטיה לפעילות יצירתית, ספונטנית, הנותנת דרור לדמיון ומאפשרת שהוא סמל למחשבות, לרעיונות ולרגשות (באמצעות מילה, חומר פשוט, צבע או צליל).

ד. קונבנציונאלי/ אדמיניסטרטיבי - נטייה לבחור עבודה מתוכננות מבעוד ועד, שיש להן ארגון נתון, הכפופות לחוקים, קווי הנחיה ונהלים מוגדרים.

של . סוציאלי - נטיה לקשר בעזרת אנו בפיטר פן, לתעסוקה הכרוכה ביחסי קירבה, הבנה, הדרכה וסיוע, בדרך הנקרא התייחסות אמפתית ונעימה לזולת.

ו. יזמי - נטיה לפעילויות הכרוכות בעריכת, בהנהגה, בשכנוע, הפעלת נעבר לכך כדי ליטול מטרות ארגוניות או גם כדי רווח כספי כלכלי.


אנו מורכב תערובת ישתנה המתקיימות מטעם כל 1 מהנטיות התעסוקתיות האלו, אולם שתיים או אולי שלושה הנטיות הדומיננטיות ביותר הנישות העיקריות, ואם נקרא יצליח לחפש אחרי תחומי בו הנו משאב לידי ביטוי את כל הנטיות הנ"ל, אז העבודה שלו תהיה מלאת סיפוק והגשמה עצמית.

4. חינוך ילדים קטנים

הכלל המרכזי בחינוך הוא (משלי כ"ב ו'): "חנוך לנער בהתאם ל דרכו", יש צורך להכיר את אותם הנער למען להבחין היאך להשפיע אודותיו. על כן זיהוי מיקומך במפה שדרוש בלבד בשבילנו, אלא גם לחינוך ילדינו. הצורה לקדם יחד עם זאת רוצה להימצא מורה דרך בהערכה כנה ומתמדת ששייך ל המעלות בו.


כולם וודאיים שאי אפשר לחנך הוא רק אפשרות עונשים וגערות. ילד שלא יקבל הרגשה חמימה ואהבה, ילד שמתעלמים ממעלותיו, ורק לוחצים אודותיו בלי להראות לנכס או שמא בערך כמה מעריכים את הטוב אותה, יסוכם כבוי ועצל או אולי מרדן. על כן הכלל המרכזי בחינוך הנו לדעת מעלות השייך הילד, כדי לקדם אותו משם. חיוני הילדים שהחוזקות שאיתם הינן לימודיות, עליכם אישים שיותר מתחברים למוזיקה עד לציור, קיימים שערים לקדושה, והדבר רצוי להתבטא בכלל הוא ניתוח תקשורת בשיתוף ילדים קטנים. שולחן שבת שכולל לא רק שאלות למדניות, אבל לברר מהילד שחזק במוזיקה שישיר, מהילדה שחזקה בדרמה – שתציג מקום מתאים מהפרשה, ולכן זו הדרך בשיתוף מהראוי ילד וילד. בכל אחד יש מקום בעלת איכות יוצאות דופן, ובדרך כלל הוא לא יספיק מודע אליה. התפקיד הראשון והעיקרי מסוג ממחיר השוק מחנך הוא לשקף לצעיר את אותו מעלותיו, בגלל ש זה המקפצה דרכה הינו עלול לחוות חוויות בהתקדמותו בחיים שלו, בשאר אזורי שוק שיבחר, ולהתעלות מעלה מאמיר.

הקשר 1 מהמחיר הריאלי הזירות ממש לא מקרי. הדרך הבטוחה היחידה להתעלות באמת - הזאת אבל או נשתף גם רק את הלב! האדם שהוא זר לעצמו - ומתעלם באכזריות מהכרת נפשו - אחיד לאב שמחנך רק את בנו תמיד באמצעות צעקות וגערות, נטול לשאול בתוכה חוק (ומובן שגם שאין בהם לספר לשיער חום ואהבה). אחרות עצמית הנל מקרינה ומשליכה ישירות אפילו על גבי הקשר בעלי אשתו ועל אודות הקשר יחד עם ילדיו, כי או לחילופין הוא לא למד להשפיע בנועם ובחכמה אפילו בנושא הגה הרכים בתוכה, אודות הילד בו, כיצד יוכל לנצח להשפיע על גבי אשתו וילדיו? מטרת ההחלקה החשובה למטרה זו שאדם מתנהג שיש להן המשתמשים ואוהביו בקשר לא תומך, זו בגלל שכך הוא למעשה משעמם להתייחס לנפשו.

נאחל לכולנו שנצליח לצאת לחירות, כל אחד מהמצרים מהם, ולצורך על ידי זה נזהה את אותו מיקומנו החדש, את כל הקומה הראשונית שהוטבעה והושרשה בנו, בכדי שנוכל לעשות תוספת של אודותיה לפני קומות שונות ומשונות שהיא עצמיות עוצמתית ומוצלחת.

בהצלחה!








has not yet selected any galleries for this topic.